Måndag och hemma

Jag studsade upp ur sängen (helt sant) när mobilen alarmerade att klockan var 6.15. Jag gick in i badrummet, tog en dusch, fixade håret och satte mig sen vid datorn för att kolla runt lite innan jobbet. Sen kände jag det välbekanta i magen, det svidande jävla känslan som jag så många gånger känt förut, en minut senare matade jag toaholken med diverse saker, vi kan säga så här, det blev inget jobb idag. Jävla köttfärspaj, jävla botten som är så fet, så kan vi säga. Jag vet ju att jag egentligen inte ska äta sånt, jag vet ju det men vad gör jag? Jo jag äter det med god aptit, säger nomnomnom, ler och tackar gud för att pappa kan laga mat. Dagen efter kan jag däremot förbanna både gud, pappa och mig själv som äter det.

Det blev ett samtal till chefen som lät som om han satt på sängkanten och gungade i kallingar med y-front, orange såna. Nåväl här får jag nu gå omkring, antingen framför datorn, vid diskbänken, på toa, i sängen eller nån annan jävla stans i lägenheten för det finns inte på kartan att jag går ut idag, i alla fall inte dom närmaste timmarna.

Idag ska förövrigt Breivik, dåren från i somras som tyckte att det var nödvändigt att skjuta ner hur många norska människor på en ö som helst. Idag vill han förklara varför han gjorde dessa vidriga saker den dagen som han tyckte var nödvändiga. Nödvändiga för vem? Vilka? Dåren är ju för fan ensam om att tycka det var nödvändigt att vända upp och ner på hela Norge, Sverige och övriga länder.

I Norge får inte media sända direkt från förhandlingar så man får läsa eller lyssna före kl 11 då Breivik ska "förklara" varför han gjorde som han gjorde, vi får även läsa och lyssna (tror jag) efter, media får heller inte citera exakt vad som sades därinne. Jag kommer i alla fall att läsa om det hela för jag vill verkligen förstå varför dåren gjorde det, det kan inte finnas en rimlig förklaring till detta anser jag. Han kan låsas in bland andra dårar, äta ihop med dom kanske? Dela cell med någon biff? Är det nu som man ska ta fram popcornen och bara njuta om det skulle bli så? Japp sån är jag!

Dags att gå på toa, happ!




Kommentarer
Postat av: Karin

Vad jobbigt med magen!

Men.... Du har ju i alla fall huvudet i behåll, och det är mer än man kan säga om Breivik.

2011-11-15 @ 20:32:13
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback