Kalas i en röd liten stuga med vita knutar

Igår var det riktigt skönt ute, solen sken och man kunde gå i shorts och linne om man nu var på det humöret. Idag är solen borta men än är det inte minusgrader på termometern och det är ju bra.

Idag fyller min älskade pappa år och för några veckor sen hans fru, jag fyllde igår och det ska vi nu fira idag i deras sommarstuga på landet. Ett rött hus med vita knutar, inte en granne så långt ögat kan nå och ett redskapsskjul har byggts upp så ingen ska kunna se in heller, det går en liten "väg" precis bakom häcken, där kan folk komma med stavar, rullskidor (det är gräs men hey, vill man så kan man), folk springer och folk går. Det händer inte så ofta men det går att göra det.

Mina föräldrar har i alla år varit utan el i den där stugan, i somras fixade dom så det blev ström genom solceller så nu kan dom glo på teve och ha tänt flera lampor, det måste man ju se!

Min pappas frus syskon kommer med sina respektive i släptåg och det ska fikas, pratas och glo på nya grejer som kommit upp i sommar.

Min dotter kommer och hämtar mig 14.30 och sen vete fan när jag kommer hem igen. Jag vet att jag kommer komma hem med några kronor rikare i alla fall för jag har bara önskat mig pengar, det är enda månaden på året som jag kan ha lite extra att röra mig med, då får man passa på liksom.

Vad står på schemat för er idag då?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback