Det kunde ha blivit pinsamt

Förut när jag cyklade till ICA så såg jag att dörren till grannen under mig stod lite öppen, vi har även en innedörr och tänkte att hon kanske var på väg ut men glömde något, stängde innedörren så länge. När jag kom tillbaka 20 minuter senare var hennes ytterdörr fortfarande öppen, jag stängde den då.

Gick vidare upp till mig. Diskade, fixade kattlådorna, satt vid datorn, lagade mat, åt och tittade på film samtidigt. Då ringer det på dörren, jag tittade i titthålet och fick se mina grannar över. Jag öppnar och tänkte att nu ska dom säkert varna för årets hejdundrande fest dom ska ha..istället pekade dom på dörren och sa att den var öppen. Jag hade alltså låst min ytterdörr men låst den när den inte var helt stängt alltså. Jag hade haft det så i över 2 timmar! Vad är oddsen på att två stycken i samma trappuppgång inte har sina dörrar ordentligt stängda samma dag?

Sen tänkte jag vidare. Tänk om jag nu hade haft en tjej här och vi hade...ja..typ...spelat Fia med knuff? Eller Jenny med muff om ni nu föredrar det. Eller nåt annat pinsamt. Det är lyhört ut till trappuppgångarna ändå med två låsta dörrar kan jag tala om! Sen kom jag på att jag öppnade i t-shirt utan bh under och jag hade inte fixat håret när jag skulle till ICA, kepsar är bra uppfinningar tycker jag. Undrar om dom nu har nåt att prata om på den den hejdundrande festen som dom kanske i alla fall ska ha ikväll.

Förresten så åt jag en potatis förut som smakade morot, det är sant! Den smakade morot och hade samma konsistens som när man tar bort kastrullen från plattan med kokande morötter för tidigt för att man är så satans hungrig och vill äta trots att det fortfarande är motstånd liksom. Detta är en knepig lördag..har jag bestämt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback