Fredag och översyn

Som ni vet sen förut har jag inga hus att städa på fredagar, då är det översyn istället.

Jag tog med mig en jobbarkompis som var stel och ville ut och röra på sig. Aldrig fel att få sällskap.

Vi började med att torka hissfönster och det gör man på varje våning. På en våning såg vi detta.

Tar man ut sitt gamla golv så ser man oftast till att man åker till tippen med det...sen finns det dom som aldrig gör det. Det är 4 lägenheter på varje våning, det innebär att det BORDE vara dom boende närmast dörren men man vet aldrig. Det kan lika gärna ha varit någon från nån annan våning som i smyg vill skylla på nån annan.

På en annan våning såg vi detta.

 

 

Nästnästa vecka ska hissarna fixas, detta är vad vi tror motorn till den. Vi träffade på killar längst upp i höghuset och dom hade en likadan och en lång vajer. Det var fel på hissen sa dom. Nu undrar jag när jag såg dom hålla på med vajern om dom för hand drog i den där hela dan för folk som skulle upp och ner. Jag är glad att dom inte gick på lunch när hissen var igång med mig och jobbarkompisen i, väldigt glad.

 

Jaja, vi gjorde vad vi skulle och sen gick vi till nästa hus. Entrédörrar ska putsas och det ska kollas under trappor.

Folk här är väldigt lata och det blir bara fler och fler som kommer på idén att Samhall en dag tar hand om skiten efter dom som inte orkar ta sig till tippen.

 

När jag började i Juni så var det enbart en trasig crosstrainer där. Nu har det blivit mer som ni ser. Någon gillar inte sin rosa tröja, hittade ingen påse att slänga den i men va fan, en trasig tvättkorg fanns ju i lägenheten och där blev idén till till detta, vi slänger båda!

Återigen gjorde vi vad vi skulle jag och jobbarkompisen. Vi beundrade även folks välvilja till tvättstugorna för där var det kliniskt rent, heja heja.

Sen gick vi till en källare i ett höghus.

 

Återigen nån som vet att Samhall tar hand om skiten alltså. Förövrigt var dom vita delarna till sängen sketful eller hur, precis, snacka om att gnissla ihjäl grannarna.

 

Okej det var det. Jag har klippt mig, inga kort nu för jag måste färga det först, varför? Ja...........det behövs.

 

Förövrigt får ni jättegärna rösta på mig i samma tävling som igår. Länken finns på DETTA inlägg. Tack tack!

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Martina

Försöker ragga fler röster på dig :-)

2011-09-25 @ 12:24:22
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback