Ja, vad trodde jag egentligen?

När jag badar så brukar jag ha öppet dörren för Nogger brukar vilja titta på. Hon är fascinerad av fötter av nån anledning.
Hon tog tassen och pekade på olika kroppsdelar och då skulle jag svara vad det hette. Nu hade vi kommit till fötterna.

Nogger: -Vilka konstiga tassar du har!

Jag: -Näe det heter fötter på oss människor. Jag log och vickade på foten.

Nogger spände ögonen i mig och väste:

 

-Det heter TASSAR!

Hon tittade upp på min hörapparat som låg på handfatet och smög fram en tass för att putta ner den.

Jag: -Nej, den rör du inte Nogger.

Hon tog ner tassen, tittade på mig och log. (Man vet när en katt ler om man har katt). Heter man däremot Nogger ska man inte vara så säker på att det är ett bra leende. Denna katt hånflinar mer.

Jag hade tröttnat på att bada och drog för draperiet för att duscha av mig och tvätta håret, när jag var färdig drog jag undan det och Nogger var borta.

Nu vet jag varför hon både var borta och varför hon hånflinade.

TUR att jag inte hade tagit bort den där mojängen bredvid så det var ett öppet hål, TUR för Nogger det!

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja... - Och tur för DIG också. :D

2011-09-21 @ 17:59:40
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback