Jamen fredag igen då

Med nackspärr och ett knä som blöder inuti kan man göra mycket på jobbet. Jag och två tjejer till fick i uppdrag att gå en runda för att putsa entrédörrar. Jag hade med mig en skithusrulle, en av dom andra hade en fibermikroduk och den tredje fönsterputs. Två av oss haltar medan den tredje..hon haltade inte. Vilket teamwork! En höll upp dörren, en annan sprutade och den tredje torkade. Det gick som hejsan runt området. Innan dess hade jag ensam tagit entrédörrar och hissfönster i höghusen.

Mellan dessa två moment vilade vi. Tjejer kan!

Nu har jag kommit hem från mina föräldrar. Min pappas fru fyllde år igår men alla kunde olika dagar så därför ska vi fira henne när jag och pappa fyller år om några veckor. Syrran och hennes sambo kom hem från Alcante i onsdags och hade då köpt en strandklänning till min pappas fru, både jag och pappa hoppas på att vi inte får detsamma. Jag var med bara för att få träffa syrran...liksom. Brun var hon dessutom, det är nåt jag inte är.

På tal om nåt helt annat så tittade jag i kylskåpet på jobbet igår och fick syn på detta.

Ja alltså, den har inte stått så länge därinne, däremot har dom köpt den rätt nyss. Den går ut i april nästa år så den är inte helt nytillverkad...liksom.

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback