Kusinträff del 2

Så var man hemma efter en helt underbar dag med kusiner, deras respektive, kusinbarn, mostrar, morbröder, syster, syskonbarn, deras respektive och föräldrar! Vädret var verkligen med oss måste jag säga. Solen sken från en nästan molnfri himmel, blåsten var som..ja helt bortblåst. Underbar mat, syrran kallade det amerikansk tacogryta.

Detta är en del av det hela, det ska vara köttfärssås och bulgur också

 

Dukningen gick i höstens tecken, syrrans sambo hade varit kreativ och plockat rönn

 

Detta är två av mina kusiner och är syskon

 

Eftersom vi var på en stor djurgård så gick vi och tittade på alla djuren. Här är två av mina kusinbarn, ja det är dom mänskliga...alltså.

 

Detta är resten av mina kusiner..eller näe, en sketstor sugga med 11 kultingar, det enda som var rent på suggan var tuttarna.

 

Inne hos kaninerna hade en liten tjej...

 

...lämnat alla sina nappar. När min dotter var liten var det tomten man skulle ge napparna till, nu är det andra tider.

 

Barnen hade varit på skattjakt och hittade varsin klubba i en buske, systersonen ställer gärna upp på bild, dock utan klubba.

 

Här är NÄSTAN alla kusinbarn, min dotter fattas plus en av mina kusiners son som hellre spelade sin första hockeymatch för säsongen än att gå på kusinträff.

 

Min mosters man hade fixat ett bildspel från då min mormor och morfar var små till när min morfar fyllde 88 2006, tyvärr gick han bort 2 veckor senare. Däremellan var det massa kort på oss kusiner i olika åldrar. Han ska fixa så att vi kan ta hem dessa kort och då kommer jag kanske lägga ut lite kort på mig.

 

Det var 5 år sen vi sågs allihop så nu var det dags. Två kusiner fattades, hon på Hawaii pratade vi med via Skype, att väcka upp dom kl 6 på morgonen enbart för att dom skulle prata med oss var väl lite elakt men himla kul! Hon tyckte att vi skulle ta nästa kusinträff på Hawaii nästa gång. Japp, ska vi säga 2020 eller? Det är väl då jag fått ihop till den resan och en sketen räkmacka på planet eller nåt.

 

Min rygg värker och likaså mitt knä då jag varit igång sedan kl 11 i förmiddags med diverse förberedelser.

 

Det var min lördag. Vad har ni gjort?

 

 


Kommentarer
Postat av: Magistermutter - Med en liten grabb i magen

Jävlar vad nappar den ongen hade!! :O

Ja, hur min lördag sett ut.. jag har sett svart. Hormonjävlar.

2011-09-17 @ 21:53:43
URL: http://magistermutter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback