Skit vare här!

Nu har vi kommit fram till, jag och "Utropstecknet" att jag nog ska ha marktjänst hela veckan ut. Knät börjar repa sig bra men känner fortfarande av det men inte lika starkt men då är det ju onödigt att jag städar trappor innan det har läkt helt och hållet. Marktjänst är inte fy skit det heller mina damer och herrar. Att borsta svep är mitt nya kall i livet.

Idag när jag skulle städa en toalett av tre en gång till luktade det skunk därinne, eller förjävla mycket skit om ni föredrar det. Jag lyfte på toalocket för att kolla om det behövdes göra rent och vad fick jag se? Hela holken full med papper, jag spolade och då fylldes hela holken med vatten...bland annat ska tilläggas. Vill ju att ni ska se såklart.

Ja jag vet, jag är lite äcklig men vad fan liksom, här i bloggen är det jag som bestämmer vet ni, jag tar kort på vad jag vill och lägger ut. Det lär märkas om jag har mindre folk som följer mig efter detta.

Jag spolade två gånger till men näe det blev inte bättre. Jag ringde "Utropstecknet" och han kom efter en stund. Han tog på sig handskar och där stod vi och tittade ner i holken en stund och han visste inte riktigt vad han skulle ta sig till men sen tryckte han på knappen och vips så åkte allt ner. Tur vi har vårt kära "Utropstecken" på jobbet, synd bara att jag inte tryckte själv en gång till på knappen för då hade han aldrig behövt ge sig iväg till kontoret. Men är man tvungen att vira papper runt näven 4 varv? 4 gånger?! Näe jag tycker ju inte det då. Förhoppningsvis är människan som gjorde det där ren därbak i alla fall.

Varje gång jag har städat så har jag hittat papper som varit runt en halstablett, jag har sopat upp det och tänkt lite så där att vi får nog ge en lektion i vad våra papperskorgar är till för. Idag när jag såg spår av massa jord i killarnas omklädningsrum såg jag detta.

 

AHA! Det är en kille alltså! Det ante mig lite faktiskt för vi är högst 3 tjejer på jobbet samtidigt, resten är karlar i åldrarna 26 till..hög ålder. Det låg framför Bengt-Lennarts skåp men det kan lika gärna ha varit Sten-Allan som lagt dit det så inga bevis alls liksom. Ligger det ett sånt papper inne på tjejernas omklädningsrum i morgon så kommer jag bli förvirrad.

Efter jobbet åkte jag hem till min dotter. Hon är lite ynklig. Superförkyld och igår smsade hon mig att hon minsann hade feber. Att jobba som personlig assistent är inte det lättaste när man är sjuk, det finns inte så många andra att ringa in, då får man helt enkelt jobba ändå. Igår smsade hon också att hon var sjukt sugen på pizza men orkade inte köra iväg och köpa det. Eftersom hon har världens bästa mamma så åkte mamman idag med hennes bil och köpte det. Det var lunch och då ingick en läsk också. Perfekt. Jag snodde en pommes från pizzan och åkte hem. Det var som tack...liksom.

 

 


Kommentarer
Postat av: nöbollen

Den människan måste jobba på sina figurer.....även sedan hur man " trollar " bort dom......



Vilka djävla äckel de finns alltså! Va fan äre för fel på folk!?

2011-09-14 @ 14:40:27
Postat av: Anonym

Skitprat är alltid intressant... :)



2011-09-14 @ 18:18:34
Postat av: Martina

"snodde en pommes från pizzan" ?!?!

2011-09-14 @ 18:40:15
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback