Välkomnandet uteblev

Jag hade tänkt mycket på hur mina katter skulle reagera när jag kom hem.

När jag skulle öppna den innersta dörren höll jag på att inte komma in, mattan var ihopknölad och innanför den satt Nogger och stirrade med stora ögon. Jag hann knappt ta av mig skorna.

Nogger: -Men VA? Va FAN gör du hemma? Var är Ewa? Vad har du gjort av henne?!

Jag ställde ner väskorna och skulle ta upp henne. Då sprang hon iväg. Slog tassen i pannan och vrålade: - Men asså, vi vill ha hit Ewa!

Hon började kasta vitlökar och kors på mig och väste nåt ohörbart.

Jag: -Men är det så man ska välkomna sin matte? Ewa ska inte komma hit och mata er mer..inte på flera månader.

Nogger tittade på mig, tog upp tassen och skrek: -TALK TO THE HAND BITCH!

Jag öppnade munnen för att säga nåt men tog istället fram godiset som jag köpte på nåt Zoo på Birsta city. Jag öppnade påsen och la två stycken på golvet. Båda katterna kom fram, Iza tittade på mig, luktade på godiset, fnös, skakade på tassen och mumlade nåt jag inte hörde. Nogger däremot försökte rata det där men i smyg såg jag att hon tog en med tassen och stoppade snabbt i munnen. Hon mjuknade och sa med en mildare röst:

-Om du nu försöker muta oss så gör du det jävligt bra. Det funkar på mig!

Det var ju inte riktigt syftet med det hela men..ja bra att det funka...liksom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback