Zzzzzzzzzzzzz

Dom 3 senaste dygnens få timmars sömn gjorde att jag har gått som en zoombie hela dan i stort sett. Hade jag bara lutat mig mot hissväggen där jag städar så hade jag säkert somnat. Hade jag bara böjt mig ner och tittat i deras stora papperskorg med sopor från i fredags så hade jag blivit hittad med huvudet rätt ner och fått kaffesump i näsan och säkert grekisk sallad fastklistrad i tinningarna.
 
Men jag städade på. Jag gjorde det jag skulle och lite till tror jag, enbart för att inte somna.
 
När jag kom till jobbet där jag utgår ifrån så gjorde jag också saker för att inte snarka ikapp med..ja med vad fan som helst. 
 
När jag slutade och gick på bussen så skulle jag köpa det med mitt Visakort. Busschauffören tittade på mig och frågade:
- Är du ungdom eller vuxen?
 
Jag tittade på honom och frågade vad han sa?!
 
-Ja, är du vuxen eller ungdom?
 
Jag tittade på honom, log..
 
-Ursäkta mig men nu gjorde du min dag, tack! Vad är åldern för ungdom?
 
Han log tillbaka:
 
- Den är 20 år, du är vuxen alltså?
 
Jag: - 20 år var det länge sen jag var, jag har en dotter på 24 men du ska ha STORT tack! Jag kommer leva på det länge. 
 
Han: - Det är inte lätt att se ålder på folk men varsågod.
 
Jag fick min biljett och jag log hela resan hem.
 
Han var inte gammal, han var yngre än mig, han var inte ny i gemet men jag hade nog bara åkt med honom en gång förut. Så underbart!
 
Sen ringde jag en twittervän och sen skulle jag sova en timme...det blev två. Underbart skönt.
 
På lördag kommer ragget, vi ska äta och mysa. Hon ska sova över och jag kommer få vakna med hennes närhet igen, också det underbart!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback