1 december 2012

Imorse vaknade jag runt 6.43 första gången, hell no att jag tänkte gå upp då så jag gick ut på Facebook, där hade det inte hänt så mycket mer än några småbarnsföräldrar som förbannade att barnet vaknat så tidigt. Då loggade jag ut och somnade om, log lite för att jag kunde göra det liksom. Småbarn har jag inga och min dotter var ett sånt där snällt barn som sov hela nätterna och vaknade någongång runt 8. Det är lyx!
 
Vaknade sen 8.32 och kände mig tröttare men det skulle vara en städ och tvättdag så det var bara att gå upp och....inte städa. Jag satte mig vid datorn och satt väl där i nästan 1 timme och sen diskade jag.
 
Klockan 9.30 fick jag den briljanta idén att jag skulle duscha och gå till bolaget för att inhandla 2 öl. Det blev 3. Det är gott med öl och ska man inte på fest så dricker man heller inga mängder. Fest är det sista jag vill gå på på ett tag känner jag.
 
Nu har jag städat, duschat och fixat mig. Tar en öl i väntan på ett underbart besök som kommer instormandes lite senare ikväll.
 
 
Lite jordnötsbågar till det är aldrig fel anser jag, därför sitter jag också med en skål med detta i. 
 
Idag är det den 1 december och lagom till det har nu snö fallit och ligger kvar. Jag gillar inte vinter, jag gillar inte snö men jag gillar att det blir ljusare. 
 
Stakarna är framme i fönstren som jag fick av det underbara besöket tidigare i veckan. Mina andra tre funkade ju inte förra året och då sket jag i det helt enkelt. Nu lyser det så fint så. Jag köpte också 4 julstjärnor så det inte blir så tomt i fönstren.
 
Julmånaden, välkommen...eller näe.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Doris

Önskar dig en skön Advent kära Sune, sköt om dig, kram

2012-12-02 @ 03:54:57
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback