Hepp!

Igår kväll mailade jag samordnaren för Samhall och frågade om hon visste nåt om hur det blir med mig. När jag åkte hemifrån imorse hade jag inte fått nåt. Idag när jag kom till jobbet frågade jag "Frågetecknet" om han hade hört nåt. Då fick jag svaret, det är anställningsstopp och kommer kanske vara det hela året. Det blir alltså ingen fortsättning för mig, inte nu i alla fall, med mina 3 funktionshinder så är jag berättigad en plats där så småningom men inte nu i alla fall. Jag visste inte om jag ändå skulle få en förlängning av något slag. Jag hade fått mail från samordnaren på förmiddagen och där stod det att eftersom jag nu är i fas 3 på AF får jag inte jobba på Samhall...av nån anledning för jag ska vara aktiverad, jaha vad tror dom att jag är på Samhall då?

Nåja, min handläggare på AF har inte hört av sig för måste jag vara aktiverad så måste jag ju vara någon annanstans from måndag liksom. Samordnaren skulle ringa min handläggare och prata med honom, får se vad som händer.

Jag har inte varit mig själv idag, jag städade ett höghus på sammanlagt 16 våningar, satte mig längst upp på trappan som går till vinden en stund, försökte samla tankarna för att ens orka fortsätta med mina sysslor, allt kändes så meningslöst men jag gjorde det klart och jag berättade det för övriga arbetskamrater, dom flesta tyckte att det skulle bli trist att jag slutade medan andra säkert gned sina händer, skiter i vilket.

I nästan 8 månader har jag jobbat där och först idag fick jag vara med på en felanmälan med "Utropstecknet". Det fanns inte ström i ett rum dit en kvinna med barn flyttat, vi skulle kolla vad som var fel. Sicken tur att det just var där det fattades ström för vi hade ingen stege med oss.

Ja som sagt, himla tur att det fanns en säng med stege just där...liksom!

 

Jag frågade chefen om jag fick ta två dagar ledigt och det fick jag, jag fick även gå en timme tidigare idag, ja varför ska jag gå där och kneta när jag ändå inte ska vara kvar tänkte både han och jag. På fredag kommer raringen och då måste jag ju städa, ja jag ska ju inte städa i två dagar men ändå, skönt med lite ledigt också. Slipper alltså att gå upp 5.15 imorgon och på torsdag, yaaay! På fredag blir det det dock då samordnaren ska komma och träffa mig, får se vad hon kommer att säga. Handläggaren på AF däremot kan äta bajs, så kan vi säga!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: eva

fan inget roligt där här vill du ska va kvar

2012-02-21 @ 17:27:38
Postat av: britta

Sååå jätteledsen för din skull eftersom du så gärna vill jobba heltid. Hoppas det dyker upp något annat snart. Håll modet uppe hjärtat. Massa kramar!

2012-02-22 @ 01:06:43
Postat av: åsa

Men så fruktansvärt dåligt skött!

Förstår att du är besviken, förbannad och frustrerad och jag förstår även att du inte ville gå dit, det skulle inte jag heller ha gjort.

Ha dé!

2012-02-22 @ 09:36:02
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej, skulle jag kunna få kontakta dig och förklara mitt ärende privat? Maila mig så kontaktar jag dig!



Allt gott,

Malin

2012-02-22 @ 11:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback