Var rädd om datorn!

Det är så många som inte sköter om sin dator, dom sätter på den, går in på nätet, är där flera timmar, går in på många sidor flera gånger, 12 timmar senare stänger dom ner. Dagen efter är det likadant. Samma personer klagar på att datorn är seg. Jag frågar om dom rensar, uppdaterar drivrutiner, svaret är oftast NEJ det vet jag inte hur man gör. Jag försöker förklara, oh vad bra det blev. Gör dom det igen? NEJ det gör dom inte, varför? Oftast för att dom glömt av vad jag sa att dom skulle göra.

Min dotter ringde förut. Hon sa att hon förmodligen måste köpa en ny dator, den är inte ens 1 år gammal. Jag frågade varför. Den är seg blev svaret, den kommer gå sönder snart. Jag sa att hon måste rensa och ha sig, vara rädd om sin dator som hon är rädd om sin bil som hon ringde egentligen om. Den behöver nytt oljefilter och undrade om jag visste nån som kunde byta för hon vägrar lämna in den på verkstad. Jag sa att hon måste komma hit med datorn så ska jag titta på den, ja inte titta som i illglo på den och sen stänga ner utan mer som i rensa, uppdatera, dammsuga i fläkthålet osv.

Jag lovar, hon lär inte komma. Istället kommer hon glatt ringa och säga att hon köpt sig en ny dator, jag ska då fråga varför och det är då hon kommer svara...den gick sönder. Den förra hon hade gick sönder 3 gånger innan hon köpte den hon har nu som nu är på väg att haverera.

Det ligger i ens intresse och ekonomi att vara rädd om sin dator. Det finns miljoner sidor på nätet som beskriver vad man ska göra för att göra sin dator lite mer pigg. Men det är klart, skiter man pengar och lätt kan köpa sig en dator så varsågod. JAG skiter inte pengar och JAG rensar varje dag, jag kollar vad som fattas och tar ner det. Min dator är rätt pigg. Intresse mina vänner, intresse!

Jag har tagit ner ett program som heter Advanced systemcare4. Ta ner det och rensa bort allt skit! Den tar naturligtvis inte bort viktiga saker som dokument och sånt, heller inte bilder men sidor du varit inne på, vs historiken. Det lagras ju vad du än gör på nätet. Klart som fan att datorn blir seg då! Ta ner programmet och gör det NU. Man har det gratis i 30 dagar och sen frågar det om man vill uppdatera. Tryck bara på "Decide later" (Bestäm senare) så har du det ändå.  Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Ingvar Gustavsson

Håller med dig fullkomligt.

Detta program är gratis och på svenska också, skulle aldrig klara mig utan det.

Ccleaner, heter det.

2012-02-12 @ 17:22:48
Postat av: Sune...the girl

svar til lngvar..ja CCleaner är också bra men det jag har tar bort så mycket mer och även grejer som är trasiga rättar han till.

2012-02-12 @ 17:55:06
Postat av: Åsa

Tack för tipset! Har precis laddat ner programmet och kört det, shit va shit jag hade! :D

2012-02-12 @ 18:39:25
Postat av: Sune...the girl

Svar till Åsa: FAN va bra :) Fortsätt med det varannan dag, visst gick det fortare sen??

2012-02-12 @ 22:57:21
Postat av: Din dotter

Ja ja ska ladda ner detta nu jag oxå då;)!

2012-02-13 @ 19:29:44
Postat av: Sune...the girl

Svar till min älskade dotter: MEN guuu så bra, hoppas du fattar hur du ska göra annars är det bara att ta bilen till mamsen vet du :)

2012-02-13 @ 19:32:34
Postat av: Anette 2

Snälla Sune, du kan väl skriva om hur

man sköter om sin dator för att den inte

ska vara så seg. Jag är urusel på datorer

och gör i princip ingenting för att sköta om

den. Och så funkar den därefter...

Blir nog så mycket bättre om jag lär mig.

2012-02-16 @ 17:47:01
Postat av: Sune...the girl

Svar till Anette2: Men ta ner programmet som jag rekommenderade, det är allt :)

2012-02-16 @ 18:28:20
Postat av: Anette2

Helt rätt Sune ! Ursäkta, jag läste visst

lite slarvigt ! Typiskt mig.

Tack för tipset !

2012-02-16 @ 21:47:44
Postat av: Anette2

Kanonprogram ! Hade jättemycket problem med

datorn, blev ständigt urloggad efter någon

minut. Nu så fungerar det klockrent.

Rekommenderas varmt !

2012-02-17 @ 00:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback