1 dag kvar

Sen jag fick en visstidsanställning och därigenom en lön har min mage varit kolugn. Det har varit en inre stress i 3.5 år, en stress av att inte veta om jag kommer att kunna betala alla räkningar, en stress om jag ska ha mat på bordet varje dag. Det har jag inte haft, jag har prioriterat väldigt mycket dessa år. Sen jag började den 7 maj har jag inte varit borta från jobbet en endaste dag. Min mage är som sagt i schack och det känns så jävla underbart! 
 
Det ska vi nog vara glada för på jobbet. Inte för att jag tror att jag är oumbärlig men det underlättar ju att ha en städare när alla andra städare är på semester så att säga. Jag ser fram emot lönen den 25:e då det är min första riktiga månadslön på 3.5 år. Ska bli intressant och se hur mycket den är på.
 
Idag tog jag ett äldreboende själv, eller mer ett seniorboende med LSS i. Det är lite speciellt det där huset. Med hiss, med utrymmen där man kan sitta och läsa en bok om man nu får för sig att göra det. På ett annat plan är det lådvis med vuxenblöjor, underlägg och annat. Där sitter ingen. Det är långa korridorer och ett flertal rollatorer i vägen men vi ska bara städa fria ytor så dom får stå där och se ..ja se ut som rollatorer.
 
När jag hade en trappuppgång kvar var jag så varm att jag satte mig utanför i solen.
 
 
Fint som snus det här. Och det är mina kollegor som ser till att det håller sig så här fint. Ja inte solen alltså men buskar, träd, gräsmatta och ogräs. Ja ni behöver ju inte titta i högra hörnet därnere, det behöver ni inte. Men som sagt, vi är väldigt många borta på semester så då blir det så här förstår ni! Om alla boende kunde fatta det också.
 
Sen städade jag och en kollega ett annat hus sen var dagen slut.
 
Jag har tvättat och hoppas på att det torkar till i morgon eftermiddag annars får jag gå i fuktiga kläder och sen bli liggande i Malaria, Röda hund, tarmvred, influensa eller nån annan jävla sjukdom när jag kommer hem.
 
Imorgon åker jag äntligen! Ska tuffa på tåg från eftermiddag till kväll, sen om vädret tillåter ska vi grilla när jag kommer fram..ja inte på perrongen då även om det liksom inte skulle förvåna nån på den perrongen jag hoppar av på. Sen efter det blir det nog en öl på någon uteservering..eller två. Men inte full, nej då, vill inte bli liggandes på lördagen. Det är då vi ska ha en heldag någonstans..eller på flera ställen, vi får se. Vi tar det som det kommer helt enkelt. Jag ska njuta varenda sekund med min dotter och hennes fina sambo..och Sören då. Ja det är så katten heter.
 
Jag kommer nog att blogga ändå, jag tar inte med mig min egen dator men dottern har ju så det blir nog bra!
 
Ses imorgon!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anette2

Du har väl redan kommit iväg, men trevlig resa !

2012-07-20 @ 08:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback