Hej jag heter Sune och jag är modern

I alla år (läs sedan -99) har jag skrivit utan T9 på mina mobiler, jag försökte men det gick så mycket saktare än att jag skrev för hand. Jag var sån som inte behövde titta när jag skrev, fingrarna gick ändå, jag kunde stå och prata med nån och få iväg ett sms ändå.

Nu har jag ju en Samsung 3 eller I5800 som det så fint heter. Nu är det istället så att det tar hundra år att få iväg ett sms till folk medan jag får tillbaka på nolltid och då skriver jag som vanligt.

Det är små knappar och jag har ju inga naglar och jag skriver fel, måste göra om, jag vägrar att skicka iväg ett sms som är felstavat, jag måste kolla så att det blir rätt innan. (Skrev hon när hon precis skickade iväg ett sms till den nyfunne vännen med ett q i stället för r i ordet "skriver"). Det är inte så lätt. Men nu försöker jag alltså att skriva med T9, än så länge går det inte fortare. Jag skulle skriva nångång och fick fram framgång, meningen skulle då bli "Okej skicka kort framgång vetja". Folk tycker jag är skum redan nu, vad skulle dom då inte göra efter det där?!

Jag skrev ett sms till mig själv: "Vad blir det för mat? Jag vet inte, vad vill du ha? Jag vill ha makaroner med korv om jag får. Då får du det. Vad bra, då säger vi så".

Jag har så braiga konversationer med mig själv tycker jag. Istället för att inte glo måste jag alltså glo på varje ord. Jag vet inte hur det här ska gå. Men alla andra verkar ju skriva så satans fort med T9 och jag ska fan inte vara värre!

Ha tålamod ni som jag brukar smsa, det kommer sms om än något senare!


Förövrigt så vaknade jag 7 idag, ja det var bara det jag skulle tala om.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback