Våfflor

Fick ett sms av dottern: "Vi kan väl äta våfflor till kvällsmat?" Det lät lite som att hon fortfarande bodde hemma men det gör hon ju inte.

Vi kom överens om att hon skulle komma hem till mig (det är hon som har en bil och inte jag). Hon skulle köpa smeten, ta med lite syltslabb som hon hade i botten på en burk och jag hade ungefär lika mycket (läs sketlite).

Hon kom. Vispade grädden och jag gjorde våfflorna.

 

Det var skitgott! Egentligen slabbade jag på lite mer grädde på dom andra två..okej tre men det kan jag ju inte visa. Jag gillar grädde, jag gillar mat och får jag göra så det så!

 

Hon skulle hem och titta på handboll för jag tittar på "Sveriges mästerkock" så det var bara för henne att åka hem det.

 

Tack älskade dotter för maten (även om jag stoppade till henne en 50-lapp).

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Med MYCKET vispad grädde går våfflor ner.

2012-05-06 @ 20:22:21
URL: http://unkipunkis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback