Lördag

Ute skiner solen och jag sitter barfota. Balkongdörren är öppen och skulle det nu krypa ormar, spindlar, gnuer på mina fötter så skulle jag inte känna det för vinden är iskall! Halva maj har för bövelen gått och det är kallt ute! Eller åtminstone inne! Inte okej, inte okej alls faktiskt.

Nästa lördag ska kusinträffen äga rum och min kära syster träffade verkligen rätt när hon bokade den. Det är samma lördag som Loreen kanske tar hem hela Eurovision! Bra där, riktigt bra där sis! Eller hur var det nu? Eh.

Nåja. Inatt har jag vaknat flera gånger för att jag drömt konstigt. Jag hade rasister efter mig. Jag som är helsvensk och allt, japp! Nog för att en kines frågat mig en gång från vilken del av Kina jag kommer från men wtf liksom! När såg du en blåögd kines senast? När såg du en kines som har självlockigt hår sist? Ja jag vet inte, jag är inte rasist själv och inte kines heller så jag vet inte hur det där kom in i mitt liv.

Förresten, är det fler än jag som käkar grillchips till frukost? Inte? Hepp då är jag ensam om det också då, schysst.

Idag har jag inget speciellt på schemat, ska nog dammsuga sen...ja det var väl det. Jag ska tvätta kl 17 ja, just det, det hade jag nästan glömt! Sen har jag inget mer på det där schemat. Det är skönt för hur det än är så har jag ett heltidsjobb nu, det har jag inte haft på 4 år, det tar lite tid för kroppen att ställa in sig, jag är mycket tröttare på kvällarna och det är ju bra eftersom jag går upp 4.30 och ännu tidigare ibland om jag ska jobba i "mäktiga huset". Men det gör mig inget, jag har ett jobb!

Vad ska ni göra idag då? Nåt speciellt? Nåt vanligt? Nåt trist? Nåt som är förjävla kul? I alla fall, ha en förjävla bra dag!

Och ni, imorgon slutar tävlingen om färg ni vet, så för bövelen rösta flera gånger idag! Om det funkar vet jag inte men testa snälla! HÄR röstar du, tack! Det behövs massor av röster för att komma till final så dela gärna med er också..tack igen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback