Nytt ställe

Jag började 6.30 imorse och skulle vara på nytt ställe, jag har bara varit och lämnat svep och annat som behövs vid kontorsstädning, ja okej, jag har hämtat detsamma men bara varit inne i matsalen och i städskrubben. Hej och hå, det var ju sketmöe mer än så kan jag säga.

Det är en våning per veckodag men alla toaletter på alla våningar varje dag, det var städa, in i hissen, annan våning, toaletter, annan våning, ta kontor som folk har belamrat med MASSA skit (läs viktiga papper) så det var ju inte så där sketlätt att städa. In i hissen, ut på annan våning och ta nåt annat och sådär höll det på. Det var lite som att åka Flumeride på Liseberg.

Medan folket på stället åt frukost i matsalen skulle min jobbarkompis ut och köpa cigg, jag hängde på. Det duggade lite, när vi kom ut från tobaksaffären stod det som spö i backen, det verkligen studsade. Jag gick i collagetröja, mina jobbarbyxor och tunna skor. Åh hej och hå vad vi blev blöta. När vi kom in så slutade det att regna. Den där Gud..han gillar inte oss! Sen fick vi gå våta resten av dagen för solen var liksom inte framme så mycket så den kunde torka kläderna. Jag ska förövrigt dit igen för jag ska lära mig det där stället, kontor på 5 våningar, 9 toaletter och massa annat.

Sen kom "Utropstecknet" och hämtade oss, jobbarkompisen skulle släppas av på annat ställe och fortsätta städa, jag ..jag åkte tillbaka till kontoret där det gamla vanliga fanns att göra.

När jag kom hem kom jag på...jävlar, tvättstugan, jag som var så förbannat trött men det var bara att gå ner det och nu är jag uppe igen. Va bra för jag kom på att på söndag åker vi till småland och hälsar på min moster och en av mina kusiner från den familjen kommer hem från Hawaii, hon har bott där i ett par år. Nu har hon gift sig med en man därifrån och kommer alltså "hem" och hälsar på. Hon har inte träffat sina egna föräldrar på 3 år så nu blir det fest...jättekul, eller hur det nu var.

Det var den helgen liksom. På lördag kommer dottern hem igen..jaja jag har säkert skrivit det förut men ja..hon kommer hem för att städa bilen och åker sen tåg tillbaka dit hon flyttat.


Nu är jag helt slut både här och där så nu avslutar jag. Hej då!


Kommentarer
Postat av: Linda aka Javamorsan

Stackare som blev så blöt!! Lider med dig.

Skönt att du får träffa dottra igen i alla fall :)

2012-06-01 @ 10:58:54
URL: http://www.mondoblog.se/blabar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback