Sicket folk!

Jag var på ICA idag för första gången på en vecka. Det såg ut som vanligt. Dock gick en påse med kattmat sönder i kassan och kassörskan fokuserade så mycket på den där trasiga påsen att hon glömde att ta betalt för den märkte jag på kvittot när jag kom hem, göttans! Sparade hela 53 spänn på det.

När jag skulle gå ner till tvättstugan för att kolla om det verkligen var idag jag skulle tvätta så hörde jag från 1:a våningen: "HALLÅ!" Jag tittade upp och då står det en äldre dam där med två unga tjejer med en bibel i handen. Hon vrålade: "BOR DU HÄR?!!" Ja det gör jag, jag ska ner till tvättstugan skrek jag tillbaka, eller näe det gjorde jag inte men sa det vänligt. Jag gick ner och jodå kl 17-22 har jag tvättstugan. När jag gick upp igen så hörde jag: "HALLÅ?! Bor du här?!" Jag gick upp till henne och hon tog i hand, sa vad hon hette och jag sa var jag bodde i huset. Hon berättade då om dom här unga tjejerna att hon minsann inte släpper in nån. Det kom ner ett yngre par från ovanvåningen och hon stoppade dom, "bor ni här?!" Dom såg helt förskräckta ut och dom nickade.

Då berättade kärringen, förlåt, den äldre damen att hon varit väktare (måste vart på 1800-talet tänkte jag) i 18 år och vill ha bort buset från området. Och att hennes son minsann var kriminalpolis i Göteborg! Hon berättade också att det hade kommit en man och ringt på, han hade en lapp i handen. Ja det där vanliga att hans mor var sjuk, hans syster låg i en buske heldöd eller att hans farbrors frus ena halvsyster måste komma till Sverige. Kärringen, förlåt, den äldre damen hade förklarat men han fattade inte språket men när hon sa att hon skulle ringa polisen så fick han fart. Snacka om att den här äldre damen tagit med sig jobbet hem en si sådär 100 år efter pension! Jag får helt enkelt ta med bevis i fickan och slänga upp framför henne varje gång jag möter henne för annars kommer la det där: "HALLÅ?!! BOR DU HÄR??!"

I alla fall så var jag nere i förrådet förut och fixade lite mer plats till min dotters saker som ska in där. Till alla eventuella tjuvar, det är inget av värde! Nu vet ni det.

Vet ni vad jag ska köpa när jag får min första lön? Jo en jävla persienn! Ja det ska jag för igår hängde den på trekvart för att snöret är av. Imorse skruvade jag isär fönsterhelvetet och tog ner persiennen, ja inte bort utan ner så man åtminstone kan vinkla den.

Just det ja. Jag såg nåt nytt på ICA..


Kärlek..in my ass, min kärlek är inte rosa! Den är grabbig! Om jag nu hade haft en kärlek vill säga. Men god var den måste jag säga. Slut på reklam.

 

Imorse vaknade jag förresten kl 7 men låg kvar i sängen till 10.30, så underbart! Jag gick på toa två gånger men då var det inga katter som krafsade eller dunsade sina små nosar mot dörren, dom sov så gott så.

 

Lördag idag gott folk, det är fan massa yaaaay på det!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback