Tvätt, här vare tvätt!

Tvättstugan idag då. Ni minns hur tumlaren såg ut förra veckan va? Jag fotade ju det, såg ni det inte så ja..ja då missade ni det.

Här är nya.

När jag såg detta så tänkte jag..är det inte samma? Näe det kan det ju inte vara. Då kom jag på det! Exakt samma har vi på jobbet. Jag har ju liksom glott på det där ett antal gånger under dom 8 månader jag jobbade där första perioden. Det var ju liksom mitt kall i livet.

 

Dom har en tvättmaskin som ser ut så här, vi har en tumlare. Tvättmaskinen är just för saker man kan förpreparera, detta..ja denna kan vi nog bara torka i. Jag öppnade och jävlar vad stor den var inuti, man kunde lätt ha gömt en hel flyktingförläggning där, det var till och med lampa.  Så fin så. Jag hade förra gången glömt att skruva åt sköljmedelsflaskan ordentligt så det var sköljmedel i hela påsen, jag sköljde ur det där och slängde in påsen i tumlaren. Dålig tumlare för påsen var fortfarande fuktig när jag tog ut den 1 minut senare.

 

Sen när jag skulle ta i tvättmedel så fick jag lite problem.

 

Om man har en tvättmedelsförpackning som är pygméliten så går det alldeles utmärkt att hälla medel i facken men har man en lite större pygméförpackning så får man problem, eftersom tumlaren går ut en bit så är det FÖRJÄVLA svårt att hälla utan att det kommer utanför. Behöver jag säga att vaktmästarna är karlar? Behöver inte det va? Men det funkade till slut.

 

Nu är jag klar med det och nu har jag rena arbetskläder till på måndag. Blir göttans det!

 

I tvättstugan satt jag en timme, spelade golf och pratade med folk på Twitter. Så kul!

 

Ha en förjävla bra kväll.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback