Så tragiskt!

Jag har sett alla avsnitt av "Nybyggarna". Linnea var först ut att få ett rum i en omgjord lada där hon fick hjälpa till för att komma bort från knarket. Jag tyckte om Linnea redan från början. En tjej som kommit på kant med samhället, knarket och var tvungen att prostituera sig för att ha råd med det.
 
Suget blev för stort och hon valde knarket före ett tryggt hem, ett hem som hon varit med att bygga själv.
 
Jag lider med Anders Öfvergård, jag lider med honom för jag känner maktlösheten, sorgen över att en sån go och ung tjej väljer något så tragiskt som droger, för det är tragiskt. Hon ska inte behöva bo på gatan, hon ska heller inte behöva ligga med män för pengar för att betala knarkhelvetet!
 
Klart att hon är besviken själv, det skulle jag också vara. Både för att jag svek Anders, svek mig själv och alla som stöttat mig. Men det är ett val. Jag har själv aldrig tagit droger, aldrig testat och det har inte legat för mig att velat heller.
 
Hoppas att hon i skrivande stund kommit bort från skiten.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback