Nybyggarna

Ikväll sänds andra avsnittet av "Nybyggarna" där Anders Öfvergård från "Arga snickaren" ni vet, ska få missbrukare att bygga egna hus. 
 
Jag såg första avsnittet och jag blev berörd. Det ska fan inte behöva vara så här. Vi ska inte behöva ha unga som går på gatan och säljer sig. Vi ska heller inte ha hemlösa, bostadslösa, uteliggare, ja kalla det vad ni vill. Enligt politikerna har vi ju inga hemlösa i Sverige. 
 
I programmet fick vi se Linnea som går på droger, säljer sin kropp och hon är 21! Hon sålde sig när hon var 17 år första gången för 200 kr. Det är så tragiskt att det inte är sant. Har föräldrar gett upp? Har dom kämpat men släppt? Jag vet inget om hennes uppväxt eller barndom. Men visst är det ledsamt?!
 
Jag ska titta på det andra avsnittet idag och hoppas att det inte bara blir tragiskt utan också ett hopp.
 
Jag gillar dessutom Anders Öfvergård och har sett alla avsnitt och säsonger av "Arga snickaren". Hoppas på ett succéprogram.
 
Såg ni förra veckan?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback