Måndag....behöver jag säga mer?

Inatt hade jag lite svårt att somna. Klockan den galopperade iväg rätt möe faktiskt. Lyckades väl somna runt 00.30 eller nåt och då hade jag ställt klockan på 5. Lite sovmorgon alltså.
 
Jag var..ja va ska vi säga...SATANS trött! Jag var så trött att..ja..att jag inte ville gå upp, så trött var jag. Jag ville bara ligga kvar där under täcket och värmen. Det är inte det skönaste man varit med om när man slänger täcket åt vänster (eller höger..eller hur i helvete ni nu gör) och känna kylan slita tag i hela benmärgen och typ vibrera i gommen innan den försvinner ut genom kakhålet. Det är då man slår rekord i löpning från sovrum till badrum för att ställa sig i duschen (läs sätta sig). Om man nu inte råkar slå i kroppsdelar i dörrar eller snubbla på två inspringande katter vill säga.
 
Jag blev klar i alla fall och kollegan kom och hämtade mig. Vi åkte till jobbet och packade. Pratade lite med en jobbarkompis och sen jobbade vi, oj vad vi jobbade, vi jobbade så mycket att vi blev svettiga.
 
Sen åkte vi tillbaka till kontoret och packade om, åkte till favoritfiket och tog en snabbfika innan vi åkte vidare för att jobba igen.
 
 
På det där fiket stod det en ung tös som vet hur man ska sälja. Jag sneglade på den där semmeltårtan som var uppskruren i bitar. Jag frågade vad det var för nåt. Hon ba: "Det är semmeltårta med blåbär i, visst ser den god ut?!" Sen fyrade hon av ett leende rakt mot mig och jag kunde ju inte motstå. Biten alltså, inte tösa. Jag frågade vad den kostade och hon ba: "15 kr, klart du ska ha en sån va?!" Osså det där leendet igen. Det var avgjort, hon vann, jag vann också för den var totalt farligt god! Semla med blåbär, grädde och vaniljkräm. SÅ  gott!
 
Ja sen åkte vi vidare som sagt, jobbade och sen åkte jag hem.
 
Hoppas att ni haft en bra måndag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback