Har man vuxna barn glömmer man lätt

Jag var och handlade lite mat förut + toapapper. Det jag inte tänkte på var att hela ICA var fullt med mammor med barnvagnar i alla dess storlekar, det är ju barnbidrag idag! Jag har inte fått barnbidrag på flera år så jag har glömt hur det är att få pengar just den 20:e. En liten kille i barnkärra i kön brevid mig tittade på mig, vinkade, tog ut nappen, räckte den till mig och sa med något sånär tydlig stämma: -Ha? Han syftade på om jag ville ha hans napp varav jag svarade: Nej tack behåll den du, log och han stoppade snabbt in den igen. Undrar vad han hade gjort om jag hade tagit den ifrån honom. Antagligen gallskrikit och fått en handväska i huvudet av hans mamma. Ikväll blir det en smal maträtt som jag gjort några gånger. Kyckling blandat med paprika,vitlök, mango chutney, sambal, curry och matlagningsgrädde på 4 % och in i ugnen med ris till det och en sallad. Jag har sallad kvar sen tidigare i veckan som min käre far hade med. Det är smal mat som viktväktarna rekommenderar och det är gott! Nu ska jag lägga mig och vila eller läsa. Jobbigt att vara ute bland alla barnvagnar!




Rösta på mig

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Det lät sabla gott det där! Jag är superdålig på att laga till kyckling, det blir inte bra.

NU är jag klar med recensionen, det är en ny, min tredje. Släppte ångesten? Nejdå, nu ska chefen kika på den.. darr

2009-03-20 @ 14:22:35
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Nu är du Blog-lovad! s

2009-03-20 @ 14:25:50
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Tack för receptet! Vi har precis funderat på att försöka oss på åtminstone EN ny maträtt- brukar bjuda över våra bekanta varannan vecka och man vill gärna bjuda på någonting extra gott när de kommer. Perfekt!

2009-03-20 @ 14:36:20
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Linda

Vadå, menar du att du aldrig fått träningsvärk när du ligger i soffan. Du måste vara felskapt då ;)

2009-03-20 @ 15:49:15
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback