Sol och bussresa

Idag ska jag alltså till Ortopedservice och få min gördel, tror jag om det inte bara är utprovning. Det är såna här dagar jag önska att jag hade bil. Bussen går inte ända fram till sjukhuset utan stannar 1km bort och jag som har så ont i fötterna om jag går för långt. Har kanske med att jag har gått upp i vikt och är kobent att göra. Jag kommer iallafall vara där 45 minuter innan utsatt tid. Men mina föräldrar tyckte att jag skulle åka med en buss som går direkt till sjukhuset och är då framme 11.45.. jag ska vara där kl 13!
-Ja men det är väl kul och sitta och titta på folk? Tyckte min käre far.
-Näe, inte i 1 timme och en kvart!
-Sånt tycker jag är rogivande, fortsätter min far igen.
-Jag tänker inte vara där så tidigt iallafall. Jag tar en senare buss och går av 1km därifrån då istället.

Så nu har jag laddat mobilen med låtar så jag får lite sällskap på vägen. Idag lyser solen här, så underbart! Hoppas den gör det i grannstaden också. Det brukar annars vara sämre väder där, alltid. Nu ska jag hoppa in i duschen och knalla ner till stan.




Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback