Tristess

Hej! Jag har fått en ny header *pekar uppåt*! Visst är den snygg?! Det är en otroligt snäll kille som lyssnar till namnen Crille som har designat den. Honom hittade jag på Filmfix *s*..

Att gå utan jobb börjar bli förbannat trist. Varje dag ser likadana ut. Jag var hos min handledare på Pomona förra veckan och vi spånade lite på vart jag skulle kunna jobba med de förutsättningar jag har pga min rygg. Hon tittade på mig och log "Sune, jag ser dig framför mig jobba som bibliotekarie, det är ett rörligt jobb!" Jag tittade på henne o skrattade.. jag har i alla år sagt att jobba på ett bibliotek är bohemernas jobb, tycker det ser ut som om det är ett slags folk och sen har vi ju min fd engelskalärare från högstadiet som var så pass mobbad att hon sökte jobb på ett tystare ställe..just på bibblan!! Jag ser mig inte alls stå där eller gå omkring med min högstadielärare som helt öppet berättade vilket sexliv hon hade med sin man. Jo det är sant, man kunde fråga henne vad som helst och hon svarade varje gång! Över till bibblan. Visst dom har ett rörligt jobb men jag får ju fråga varje gång i receptionen vart den o den boken finns trots att det står bokstavskombinationer och ska vara lätt att hitta i datorn! Så ja tror inte jag är rätt person för det där stället. Och om nån frågar mig "Vart finns boken om Bulgariens hemtextil?" What?? "Inte vet jag, gå o leta i nån hylla där det står Bulgarien eller nåt.. ja kommer göra bort mig första dan! Nja.. och min handledare igen"Men Sune! En bensinmack då? Dom har ju ett rörligt jobb!" Jag tittade på henne igen o började garva.."Jag kan ju inte ens sätta på nya vindrutetorkare eller ens få av dom gamla!".. det vet jag med säkerhet då jag och en till  försökte i svinkallt väder utanför Statoil i Skövde och fick be om hjälp av nån personal på just Statoil som glatt skuttade ut till oss och fick till sin fasa se att..vi hade ju inte köpt dom på Statoil! Näääe och? Vi hade åkt till ett mkt billigare ställe..det va inte det som va grejen lixom, han hjälpte oss iallafall. Tänk om nån skulle fråga mig om jag jobbade på ett sånt ställe! Näääe för sjutton fråga inte mig! Jag har ingen aning, jag är bara praktikant o kan inte ett skit om bilar, dom ställde mig här för att på en bensinmack har dom ett rööörligt jobb sörrö..japp! Ja jösses..ska till min handläggare på AF nån dag här så får vi diskutera saken lite närmare.

Jag träffade min granne nedanför mig, inte rätt under utan snett. En gullig tant som frågade hur jag hade det. Vi hade pratat förut och jag hade berättat att jag va arbetslös och hade diskbråck. Jag sa att jag tycker att alla dagar e likadana och tänkte inte på att hon faktiskt är pensionär och hade det likadant! Och nu ska jag ställa mig på crosstrainern ett tag till nåt roligt program på teven, OM jag hittar nåt vill säga. Puss o hej






Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback