Ångrar mig lite den här månaden

Jag har ju börjat med arbetsträning på ett ställe som jag berättat i flera av mina tidigare inlägg. Nu har jag gått över från Akassa till Aktivitetsstöd. Eftersom jag hade tvåveckorslön från A-kassan så får jag inte så mycket därifrån den här månaden och jag måste skicka in pappret för Aktivitetsstöd redan efter 10 dagar för att hinna få till den siste. Det blir ett jävla glapp i min ekonomi. Som om det inte var katastrof redan innan liksom. Jag har räknat ut att jag den här månaden långt ifrån kan betala alla mina räkningar bara för det. Kanske inte ens till hyran. Jag ångrar att jag började arbetsträna innan jag jag skaffade Akassa månadsvis. Det här straffar sig på flera olika sätt och jag vet inte hur jag ska bära mig åt för att få det att gå ihop. Livet suger men det är väl bara att bita ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback