Dotters flås på Crosstrainern

Min dotter skickade sms till mig igår att hon skulle komma hit idag och träna på min crosstrainer. Idag kom hon och pojkvännen och hon hade mp3 med sig och iklädd träningskläder. Taggad till tusen ställde hon sig på träningsredskapet och började. Hennes pojkvän sa att hon skulle träna i en kvart. Visst sa min dotter och slutade efter 2 minuter gnällandes:

Dottern: Älskling jag orkar inte mer!
Pojkvännen: Jo lite till orkar du allt.
Dottern: Men jag kan inte andas!
Pojkvännen: Men du har ju bara tränat i 2 minuter, lite till orkar du.
Dottern börjar trampa lite till och efter 1 minut går hon av den och sätter sig ner för att vila.
Pojkvännen: Okej, sitt en stund och sen går du upp på den igen. Du skulle ju hit för att träna.
Dottern sitter och flåsar och kunde knappt andas.
Jag: Man ska nog inte ta ut sig så i början.
Dottern: Hur länge brukar du stå på den mamma?
Jag: En kvart.
Dottern tittar på mig som om jag inte vore klok och går upp igen. Efter 2 minuter så ger hon upp och svetten rinner. Hon har helt klart sämre kondition än vad jag har men sen har jag ju cyklat mer än vad hon har gjort i sitt liv också.









Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Hahaha! Så roligt att hon är sådär seriöst träningsklädd för två minuters träning, hahaha! Det tog säkert längre tid att rota fram träningskläder och klä på sig dem.

2009-05-01 @ 19:33:28
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback