Effektiv, smygare och dagens ros

Idag har jag varit effektiv på jobbet minsann. Jag överhopades med jobb nu när jag kan lägga in fakturor på datorn, det är mycket siffror så det gäller att ha tungan rätt i mun. Bankgironummer, fakturanummer, summor, moms, koder, rätt bokstav för staden som företaget kör ut till, fraktsumma, koder för olika grejer, leveransdatum, förfallodag, kreditfaktura och initialer och påskrift med nummer som sen ska in i pärmar! 300 fakturor körde jag in idag. Jag sorterade fakturor för sig och fakturakopia för sig och självklart ska det vara i rätt ordning med fakturanummer. In i kuvert och sen frankeras. 352 stycken! Jag gillar när jag har att göra så att både tiden går fort att jag får tänka på annat.

Nu har jag fått en till som smyger på min blogg men den här gången tror jag att jag vet vem det är. Det är iallafall av kvinnligt kön.

För några år sen eller ja ganska många år sen så fick jag en "dagens ros" i lokalblaskan här av en kvinna som jag körde till hennes jobb då det stod som spö i backen. Jag jobbade på ett bageri och körde ut bröd och hon tänkte gå till jobbet utan paraply. Hon hade släppts av av sin man där jag då lämnade bröd. Jag frågade om hon skulle in till stan och hon sa att det skulle hon. Jag kunde släppa av henne ca 400meter från jobbet  sa hon. Jag såg dom tunga och många regndropparna och det var inte tal om att hon skulle gå dom 400metrarna och få sitta på jobbet dyblöt. Jag körde ända till dörren till hennes jobb. 2 dagar senare så sa en jobbarkompis till mig att jag nog hade fått "dagens ros" i tidningen. Jag hade berättat för dom att jag hade kört den här kvinnan. Jodå, hon tackade så hemskt mycket för skjutsen och var så tacksam för att hon slapp gå. Hade jag släppt av kvinnan så hon fick gå dom metrarna så hade jag haft dåligt samvete än idag. Det var en omväg till jobbet men vad sjutton gör det. Jag gjorde en god gärning och fick en tacksam tanke av en okänd kvinna.



Idag stod regnet återigen som spön i backen vid ett tillfälle och utanför gick en dam med sin rullator och jag hade nästan lust att gå ut och hämta henne så hon fick sitta inne tills regnet gick över för jag tror inte hon bodde så värst mycket i närheten och fort gick det ju inte. Nu får jag nästan dåligt samvete för att jag inte gjorde det.

Nåja, ledig imorgon. Skönt!




Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Läser ikapp (sitter egentligen i msn:möte s).

2009-05-20 @ 22:36:41
Postat av: Sill-Britt

God morgon! Min hjärna börjar inte jobba än heller, P ska köpa mjölk till morgonkaffet så man kommer igång.

2009-05-21 @ 08:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback