Född i fel släkt

Så var det snart dags igen då. Ännu en släkting som ligger för döden på sjukhuset vid alldeles för tidig ålder. Min faster som fyllde 65 förra året ligger med en blödning i hjärnan, det är inte stroke eller nåt sånt. Hon fick det pga av nån sjukdom hon har. När hon var 22år så blev hon sittandes i rullstol tack vare att hon hoppade i panik ut från balkongen som var på 2a våningen. En man hade följt efter henne hem, satte foten mellan dörren och dörrposten när hon skulle stänga och skulle våldta henne. Så i ren panik hoppade hon då, med raka ben som gjorde att hon blev förlamad från midjan och nedåt. Hon är inte den första som kommer dö i förtid och inte av ålderdom. Min mamma dog när hon var 31 år av någon konstig sjukdom som det inte fanns nåt namn på. Min ena farbror dog i magcancer, 40år, min andra farbror dog av hjärtattack, 45 år, min farfar dog av för mycket alkohol (alkoholist), min farmor blev senil men dog i en hjärtattack, vet ej hur gamla dom här blev men det var inte av ålderdom helt klart. Min älskade mormor fick för mycket mediciner som gjorde att hon fick allergiska reaktioner och kliade halvt ihjäl sig..det var läkarslarv, hon skulle bara ha hälften av dom mediciner hon fick, hon dog av en hjärtattack för att hon hade så svår ångest över att kanske lämna min morfar med allt ansvar, 81år. Hon var länken till hela mammas sida. Min morfar dog av en cancertumör i ena skinkan, 88år. Båda dom hade mycket kvar att ge innan allt det där slog till.

Pappa är äldst av alla sina syskon. 2 är borta och en 3e på väg. Snart är det bara han och en syster kvar, det är otäckt vad det har slagit fel för båda våra släkter. Nu kan jag inte räkna med att bli så gammal, kommer nog iallafall inte dö av ålderdom jag heller.
Livet är ingen dans på rosor helt klart!

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

kramar om

2009-05-26 @ 10:17:37
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Anna L Den Kollektiva Luffaren

Ömhet

2009-05-26 @ 16:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback