Magen bråkar med mig

Varför sätter min mage igång när jag är på g att åka till jobbet? Idag fick jag rusa in på toa med ytterkläder på mig för att inte få en härlig fartrand på baklåren. Detta är inget kul och detta kostar pengar men jag vågar inte åka till jobbet för deras toalett ligger i direkt anslutning till kontoren och jag har hört hur lyhört det är minsann. Vill inte att dom ska höra SWOSCH eller SPLASH så jag blir hemma idag också. I eftermiddag kommer min kära dotter hit för att hon måste låna datorn till att skriva uppgifter till skolan. På två veckor ska dom ha gjort 18 uppgifter och läsa till ett prov på 45 sidor och det fick dom veta förra veckan. Hennes dator är på lagning så hon har inte kunnat göra annat än att skriva av frågorna men läkartermerna är inte att leka med. Jag ska hjälpa henne så gott det går för att underlätta för henne. Hon jobbar den här veckan på samma äldreboende där hon praktiserade så det blir dubbelt upp för henne. Varför Komvux slutar 2 veckor innan resterande skolor vet varken hon eller jag. Det är sluttampen nu och dom har ju haft ganska lätt nu sen i januari så det är klart det kommer som en chock för dom att allt kom på en och samma gång. Min dotter skrev i ett sms att hon tänker inte åka från mig förrän hon åtminstone gjort klart 2 av dom här uppgifterna. Bästa inställningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback