Stadshotellet i Mariestad

Jaha så har det varit pyromaner i farten i Mariestad då. Jävla puckon! Det var inte länge sen som dom helrenoverade nedervåningen. Branden började på terassen/uteserveringen och spred sig sedan till restaurangdelen. Smart drag må jag säga, när snart turistsäsongen är här och allt. Boende i lägenheterna över fick evakueras men dom har tydligen fått flytta in igen nu. Vad motivet var? Ingen aning, man behöver inget motiv idag tydligen. Jävelskap eller också kan det var så enkelt att dom inte blev insläppta i lördags, who knows. Det var tydligen någon som sett ungdomar utanför inatt med svarta huvtröjor. En kille på jobbet sa till mig att jag ligger illa till eftersom jag har huvtröjor oftast, jag tackade för komplimangen för att han tar mig som en ungdom! Jag låg ju och pratade i mobilen då jag såg blåljus som lös upp hela mitt sovrum för jag hade släckt. Vid 2-tiden behöver dom inte tut-tutsignalerna på för det är ändå knappt nån ute. Det är nog inte samma personer som eldade upp en papperskorg inne i väntsalen på tågstationen (som mest är ett tillhåll för A-lagare).Då var det två 13åringa tjejer som hade motivet: "Vi hade inget att göra". What?! Öppna fritidsgårdarna igen så kanske ungdomarna får lite att syssla med. Det är som jag säger, folk har inte den där spärren längre som man föds med.

Nu ska jag sova! Längtat hela dagen efter att få göra det så nu tar jag på mig min blommiga sparkpyjamas med fötter och kryper ner och NÅDE den som ringer och väcker mig. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Halloj!

allt bra med dig idag? :)

2009-05-18 @ 15:16:58
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Oj! Undrar vad som står på- känns lite likt branden i Eskilstunas stadshotell. Undrar om det är samma ägare?

2009-05-18 @ 20:54:22
Postat av: Anonym

Ah, NU förstod jag din kommentar. s

2009-05-18 @ 22:24:24
Postat av: Sill-Britt

Det var jag som skrev nyss. Istället för att skylla på att jag är blond kan vi säga att jag är "kulörhandikappad".

2009-05-18 @ 22:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback