Dyra örondroppar

När jag var hos öronläkarn häromdagen så sa ju hon att jag var tvungen att köpa örondroppar. Jaha tänkte jag och såg Revaxör framför mig, inte så farligt i pris. Nu fick jag ett recept som jag idag hämtade ut på Apoteket.

Kassörskan: -Det blir 274kr då.
Jag: -VA?! *jag stod kvar och såg ut som en fågelholk*
Kassörskan: -Ja det är både korticon i och peniccilin kan man säga.
Jag: -Men herregud! Vad gör den mer? Diskar? Dammsuger? Skurar toan åt mig?
Kassörskan säger skrattande: -Javisst det är med en liten dammsugarpåse i kartongen också.


Jag har alltid tyckt att apotekare verkar så trista men den här tjejen hade humor. Så nu ska jag ta tre droppar tre gånger om dagen och måste använda fetvadd då det är gult och kan färga av på kläderna och inte fan går det bort i tvätten heller. Så antingen fetvadd eller gå omkring naken här fram till den 10 december, vilket föredrar mina grannar mittemot tror ni? Just det, FETVADD!

Kommentarer
Postat av: Emmelist

usch vilka dyra droppar hörru! de va de värsta :)

2009-11-30 @ 21:11:06
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Lena

Ha ha ha ha Tack för dagens skratt!! Dammsugarpåsar på apoteket!! D va nå nytt! :0D

2009-11-30 @ 22:05:03
Postat av: Sune...the girl

Sv till Lena: Ja snart har dom allt möjligt därinne. Hoppas att du inte är apotekare så jag får skämmas ;)

2009-11-30 @ 22:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback