Inte ett dugg avis

Idag är det den årliga Blog Awardsgalan på Café Opera som Veckorevyn anordnar. Min biljett dit har nog slarvats bort av posten. Självklart ska jag ha en biljett med mina 20-50 besökare varje dag. Det tycker jag absolut. Men det gör ingenting, ärligt. Det rör mig inte i ryggen. Jag sitter hellre hemma och tittar på Körslaget, äter godis och dricker hallonsoda. Champagne är inte ens gott och jag skulle inte passa in. Jag skulle bli synad i sömmarna och sen få en försiktig beställning på ytterligare en flaska champagne av nån av tjejerna i tron om att jag är nån ur serveringsteamet eller säga nåt i stil med: "Gaygalan har redan varit, du är lite sent ute bruden". Men ska jag vara ärlig så finns det inte så många som jag skulle skrika ÄNTLIGEN över att få träffa. En av dom nominerade som jag följer är hemma och nybliven mamma. Egoina är såklart där, hon som säkert har fått någon att gå och köpa McDonaldsmat istället för den exklusiva maten som bjuds, det hade ju i och för sig vart en fröjd att se henne i värsta balklänningen ätandes en hamburgare utan underbrödet (ta detta med en nypa salt). Men som sagt. Jag skulle inte passa in i varken klädsel eller stil och jag sitter faktiskt hellre hemma men lycka till alla, må bäste man/kvinna vinna!

 


Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Det är väl ändå bara klubben för inbördes beundran som är på den där galan?

Jag följer inte en enda av de som är nominerade. Känner ingen som gör det heller.

2009-10-17 @ 19:49:30
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Draugonkeeper

Ville bara lämna ett avtryck så slipper du undra över en mindre som läser din blogg!



Jag håller med om att champagne inte är vidare gott!

Ha det bra!

2009-10-17 @ 20:43:11
URL: http://draugonkeeper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback