Inte lätt att hålla reda på alla namnen i visorna

När jag hade hängt upp tvätten så gick jag och lade mig några timmar. Vaknade av alarmet, "bara" 3 minuter försent den här gången. Gick ner för att hämta tvätten och möttes av en granntant som trodde hon skulle tvätta efter mig. Vi tittade på tavlan och nej det var ju på torsdag, katastrof för då skulle hon på sjukgymnastik. Jag tittar på andra tavlan och sa att det fanns två tider imorgon. Men nej ena maskiner tar ju flera timmar! Jag visade henne knappen "kort program" och hon satte upp tiden direkt på morgonen.

Jag: -Glöm inte imorgon klockan 7 nu då.
Grannen: -Jag kan ju titta på namnet på almanackan, det brukar jag komma ihåg.
Vi tittar på almanackan bakom oss och såg att det är Stellan imorgon.
Jag: -Vad bra nu kommer du ihåg Stellan då klockan 7 imorgon.
Grannen: - Ja det ska jag absolut göra.
Hon började sjunga med hög stämma..
-STELLAN VAR EN STALLEDRÄNG
Jag tittade på henne, log och gick. Hoppas hon inte relaterar till Staffan nu och tror att hon inte ska tvätta förrän den 26 december.


Kommentarer
Postat av: Frk F

Vilken fin liten berättelse. Då får hon allt gå runt i smutsiga kläder om hon ska vänta ända tills den 26 december :)

2009-10-13 @ 12:54:49
URL: http://frkf.se/blog
Postat av: Frogprincess

Vad skönt att slippa tvättsuga och passa tider i hyreshus när man bor i eget hus...

2009-10-13 @ 17:02:21
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess
Postat av: Doris/doje

DU är underbar, STELLAN var en stalledräng LOL

Sköt om dig !

Kramar, Doris

2009-10-13 @ 23:41:14
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback