Nu vet jag vad jag är allergisk mot

Det slog mig förut varför jag har klåda och utslag över hela kroppen. Jag rackar inte ner på folk nu men det är heller inget handikapp. Jag pratar om SÄRSKRIVNINGAR! Det har inget med dyslexi att göra det vet jag så jag rackar som sagt var inte ner på handikappade. Jag stör mig väldigt mycket på särskrivningar. Det finns överallt även i kvällstidningarna. Vart är världen på väg? Hur svårt kan det vara att stanna upp. "Hm, om jag menar bröllopsklänning ska det då sitta ihop eller isär?" Säg det för dig själv i huvudet, när man skriver bröllops och klänning i två ord så är det också ett mellanrum, det låter inte klokt eller hur? Det är inte svårt att tänka två gånger innan man skriver. Ni säger ju ordet i en följd eller hur? Ja då ska det alltså sitta ihop. Lätt som en plätt! Jag trodde faktiskt att en journalist åtminstone skulle kunna skriva rätt men nej då, det finns överallt. Min lärare på mellanstadiet skulle vända sig i sin grav om han såg allt, han som var så noga med vad han lärde ut till oss snorungar.

Så, nu ska jag smörja in mig för nu kliar det satan här.

Kommentarer
Postat av: annika M-Gräddnos

Är det därför jag också ser ut som jag har slagits med en rosenbuske??

Mina händer och underarmar är alldeles sönderrivna ju:(

Eksemet har jag haft sedan barnsben och äntligen har jag fått reda på varför...Jaag hatar också särskrivningar och fattar inte hur människor inte kan se hur fel det ser ut!

En jag gillar är : Rökfritt eller Rök fritt. Det är två helt skilda saker ju:))



Tack snälla du!



/ Maja

2009-10-25 @ 20:53:25
URL: http://123minsida.se/lillamy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback