Sjuk och utbrott

Igår kväll fick ju jag kramper i magen och inte kunde behålla maten bakvägen. Sen efter ett tag fick jag frossa, jag frös så jag höll på att bli tokig. Hur mycket jag än hade på mig så frös jag. Fick ont i hela kroppen och gick och lade mig. Varför kan inte katter ha nån inbyggd funktion som gör att dom är lugna när folk är sjuka? Nej då, det skulle lekas med varandra, bråka, öppna skåp och garderober, trampa matte i fejjan och mycket annat. Efter 4e gången då jag hade rytit till så fick jag nog. Jag tog Iza, tände lampan till badrummet och slängde in henne där ett tag. Kom på efter en halvtimme att den lilla inte kunde göra sina behov och Iza var utan vatten så jag öppnade och spände ögonen i henne så hon kunde förstå att jag var sjuk och behövde sova. Det tog 2 sekunder så hoppade hon på Nogger och det var i full gång igen. Nu var jag så dålig så jag tog två Alvedon och gick och lade mig i dom kläder jag hade, dvs mysbyxor, tshirt och luvtröja och frös som en gnu. Nån timme senare vaknade jag av att jag kokade. Jag slängde av mig täcket och kläderna och somnade om.

Min dotter kommer idag för att jobba med sitt fördjupningsarbete. Jag skulle behöva handla toapapper för det tog lixom på rullarna igår om man säger så.

Ha en bra dag alla och var rädda om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback