Sömn tack

Jag gick och lade mig runt 00.00 inatt, låg och läste en stund och somnade bums. Vaknade med ett ryck kl 3.30 av att en människa med en hel del alkohol i kroppen ringer. Jag förklarade att jag var tvungen att sova för att jag skulle upp och tvätta klockan 7. Vi lade på, jag gick på toa och sen till sängen igen. Jag hade ställt klockan på 6.30 för att i lugn och ro göra det jag brukar göra på morgonen. 7.12 vaknar jag återigen med ett ryck av att mobilen ringer. Alarmet! Jag hade sovit i 42 minuter utan att ens höra den spela. Det var bara att hasta ner i min underbara morgonfrilla och hoppas på att ingen av tanterna i huset hade tvättstugan samtidigt för jag ser ut som nåt katten har släpat in just nu. För lite sömn heter det. Jag hade tur, ingen hade den andra tvättstugan nu på morgonen så jag stoppade i tvätten och gick upp. På bordet i vardagsrummet står Nogger och har grävt upp ett fint blomsterarrangemang jag fick av mina föräldrar när jag fyllde 40. Jag fick flashbacks för min förra katt som jag fick avliva i somras gjorde exakt samma sak när jag fyllde 30 men då var det blomsterarrangemanget full med små jordkulor och det var ju naturligtvis skitkul att leka med. Jättekul att ha det över hela lägenheten som hon hade spelat fotboll med.

Snart ska jag ner till tvättstugan igen och hänga upp sen får jag nog ta och sova några timmar. Mobilen sätter jag på ljudlöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback