Alla har inte en lika lätt graviditet

Den brasilianska supermodellen Gisele Bündchen tycker att det borde vara lag på att alla mödrar ammar sina barn i minst 6 månader och tror att hennes kropp gick tillbaka till den vanliga formen efter graviditeten tack vare amningen. Hon födde även sonen utan smärtlindring alls, hon mediterade istället mitt under förlossningen och födde barnet hemma. Hon förstår inte kvinnor som inte ammar utan hellre ger sitt barn mat på kemisk väg. Hon glömmer nog att allt vi äter även går över till bröstmjölken och alla kan inte amma.

Jag själv hade en ganska lätt förlossning. Vattnet gick runt 11 på förmiddagen då jag satt och spelade tevespel (1988 och 18 år) Runt 20 kom värkarna och 21.49 var min dotter född. Det finns dom som ligger i flera dygn och kämpar för att få fram klumpen från magen.
Jag ammade i 2 månader sen tog mjölken slut. Det kan man inte göra så mycket åt så förlåt så jävla mycket Gisele att jag inte ammade i ett halvår.





Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar & känslor ]

Det var en snabb förlossning. Jag hade en snabb men inte lika snabb, 5 timmar med värk och sedn kom prinsen=)

Ammade nog i nio månader. Det är ju vanligt att mjölen tar "slut"



Jo, tur att staden e liten=)

Kram Kram

2010-08-03 @ 14:24:51
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Gealach

Min mamma ammade mig i ungefär två dagar, sedan hade hon ingen mjölk mer. Kanske hade varit "naturligare" att låta mig svälta då...

2010-08-03 @ 15:33:08
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Tess

Min förlossning var en sådandär riktig normal snittförlossning på 10 timmar.

Jag mediterade inte men åt en hel jävla massa chips.



Dottern ammades i fyra månader, men jag tror det är lite bullshit det där om att man blir friskare och har färre allergier om man får bröstmjölk länge.

Jag är tex flaskbarn själv och tål allt, har aldrig varit sjuk (förutom i huvudet) osv.

Mina syskon, som ammades, är laktosintoleranta, har astma och alla barnsjukdomar slog rätt hårt på dem men inte mig.

Så det är nog slumpen som avgör.



2010-08-05 @ 11:22:02
URL: http://tesstimony.blogspot.com
Postat av: Sune...the girl

Sv till Tess: Jag har försökt att kommentera hos dig men jag har inga såna konton så det går inte :( men kul blogg har du iallafall :)

2010-08-05 @ 11:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback