Jag ska bara...

Jag säger ofta att jag ska diska direkt efter att jag har ätit men likt förbannat skjuter jag på det, kan hända att jag diskar efter tredje middagen. Ja inte samma dag alltså. Samma är det med städning eller andra saker. "Jag ska bara" är ju ett känt fenomen som du kanske känner igen dig i? Det beteendet har ett namn och då menar jag inte ordet lat utan "prokrastinering".

Margareta Elfgren, mentor och personlig coach  poängterar dock att man kan vara uppskjutare i olika situationer, beroende på vilken roll man har. En och samma person kan till exempel sköta sig prickfritt på jobbet och som förälder, men inte som vän, reskamrat, räkningsbetalare eller presentköpare.

Nu ska jag nog gå och diska eller också gör jag det någon annan dag.



Kommentarer
Postat av: Ka

Presentköpare? Ha ha... Jag skjuter upp allt hemma o privat men inget på jobbet. Där e det superprickfritt!

orkar väl inte sedan haha!!

2010-08-15 @ 16:29:37
URL: http://www.hanky.se/excessive
Postat av: A

Tänkte skriva en kommentar nu ... eller om jag ska komma tillbaka och göra det senare ...

2010-08-15 @ 21:45:03
Postat av: Sune...the girl

Haha ;)

2010-08-15 @ 22:09:08
Postat av: Frogprincess

Känner igen det där. Det blir ofta "Jag ska bara blogga lie först" :-)

2010-08-16 @ 10:47:05
URL: http://frogprincess2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback