Kräftskivor

Snart är det kräftskivesäsong. Vilken typ är du?

Är du tjejen/killen som tar på dig värsta festblåsan eller kläderna som kostar tusenlappar och går på festen i tron om att du inte kommer att spilla kräftsaft på dig?
Är du den personen som vägrar ta på dig en fånig hatt bara för att du fått till den bästa frisyren på länge eller vägrar du att vara med på snapsvisorna för att du tycker att det är töntigt att sjunga såna? Vad fan har du då på en kräftskiva att göra? Inte ett skit såklart.

All vett och etikett har upphört när det är kräftskiva. Då får man bete sig hur som helst vid bordet. Vill du stoppa in kniven i käften så gör det för sjutton!

Ät med händerna, söla ner dig men glöm inte: Du SER fånig ut i hatten men skit i det, det gör ju alla andra också eller hur?! Have fun!

Ann-Louise Wååg är kräftgeneral och ger dig tips på ett gott kräftrecept så gå in och läs vet ja!





Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag har aldrig varit på kräftskiva. Men skulle jag gå på en sån fest så skulle finklänningen på samt ha hatten på knoppen! Jag har inte tid att skämmas för nån fånig hatt, all min tid går åt att äta.



2010-08-20 @ 21:40:24
URL: http://daqueen.webblogg.se/
Postat av: annika M_Gräddnos

Min bästa kräftskiva ser ut så här:



*Bekväma kläder, förhoppningsvis lite finare än vad jag har till vardags..



*dans- och lekvänliga skor ( har iof bara sådana, högklackat går fetbort)



* Alla attiraljer som finns i kräftskiveväg, såsom hatt, hakklapp, flärp osv..Ju mer desto bättre!



* sånghäftet i högsta hugg. Vill gärna sjunga ALLA sångerna 7 ggr om. Att jag har Sveriges sämsta sångröst hör liksom inte hit en sådan kväll!



* vin i massor och öl går också ner MEEN:



snapsen och kräftorna hoppar jag över, eftersom jag inte gillar det och så har jag hört att man blir så förbaskat bakfull av dessa hemska saker!!:)



Så tänk på detta om du mot förmodan skulle bjuda mig på en kräftis nångång!



Majan

2010-08-21 @ 09:09:56
URL: http://lillamymajan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback