Lite av varje

Så äntligen blev Markoolio pappa då. SOM han har väntat och längtat. En liten Markoolia blev det.

Imorse 8.43 såg Moa dagens ljus. Grattis till båda.


"Fler än en av tio kvinnor som fött på naturlig väg fick vid födseln skador på bäckenbottenmuskelaturen, visar studien som publicerats i den internationella tidsskriften BJOG." Nu har dom kommit på att Epuralbedövningen som man får i ryggen kan skydda framtida inkontinens.

Jaha vad kul. Jag fick den där jävla sprutan men den hann aldrig att verka innan min dotter ploppa ur. Bör jag vara orolig?
"Skador på bäckenbottenmuskelaturen är känt som en viktig riskfaktor för framfall, det vill säga när musklerna blir så svaga att organen de håller upp – som urinblåsan och livmodern – faller framåt."

Det var ju också kul att läsa. Har vart med om framfall, ja dock inte på mig själv utan inom hemvården. Det var som ett barnahuvud kom ut. Förlåt om ni satt och åt. Inte min mening att ge er sämre aptit eller ingen aptit alls.




Kommentarer
Postat av: ELIN

Huahh.. Ser inte direkt fram emot att föda barn :)

2010-08-26 @ 19:12:05
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback