Samtal med Nogger

Jag satt vid datorn (i vanlig ordning) när Nogger kom instudsande genom dörren, ställde sig med tassarna i kors över bröstet, illbligade på mig och sen kom det:

-Asså jag har tråkigt. Iza sover, inga flugor flyger det in genom balkongen, maten smakar som det kommer direkt från komposten vid moster Agdas sommarstuga och du sitter på din feta röv. Get a life liksom!

Jag tittar på henne, fortsätter med det jag håller på med och mumlar:

-Om du vill får du gärna diska.

Nogger spärrar upp ögonen och munnen blir till ett stort O och utbrister:

-Och du är ju bara så jävla B, du får allt ta hand om dina tallrikar med gud vet vad det har varit på själv!

Hon smyger sig bakom skrivbordet, sträcker upp en tass, får tag på sladden till datamusen och drar ur den, drar igen dörren efter sig och asgarvar.

Min katt har humor, verkligen.





Kommentarer
Postat av: Karin

Inte bara katten som har det. ;)

2010-08-24 @ 22:48:31
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback