Samtal med Nogger

Jag har legat och tittat på flera filmer idag och Nogger tröttnade på det. Hon hoppade upp på mig, hoppade upp och ner på min mage, höll för mina ögon med sina tassar och sa bedjande:

-Snälla matte, måste du ligga här hela dan?

Jag tog bort hennes tassar och svarade:

-Jag är ju trött och orkar inte göra nåt idag.

Hon tog en kudde och la över mitt ansikte, satte sig på den och skrattade.

Jag tog tag i kudden och hon trodde säkert att hon vägde flera ton men hon själv flög som en pallevante och hamnade i en blomkruka.

Hon ruskade lite på sig och hoppade upp till mig igen:

-Det där var ju jävligt onödigt, nu kommer jag ju lukta gott resten av dagen. Lek med mig matte.

-Vad ska vi leka då hade du tänkt dig?

-Nåt bara, kanske öppna fönstret och kasta ut Iza? Det vore väl kul? Snälla?

Jag tittade på henne och svarade:

-Eller också kan jag smörja in dig med smör och hälla fjädrar över dig så har du nåt att sysselsätta dig med dom närmaste timmarna? Det vore väl kul? Snälla?

Hon tittade på mig med uppspärrade ögon och utbrast:

-Jävla miffo! Akta så jag inte vänder upp och ner på dig och använder dig som cykelställ!

Jag fortsatte att titta på filmen men sa tyst:

- Lycka till säger jag bara, lycka till.

Hon fnös och gick och terrade Iza istället. 1-0 till mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback