I had a nightmare

Jag drömmer ofta att jag kan flyga, det innebär att jag snart ska göra det..visst? Jag drömmer också mardrömmar ibland där jag krockar olika bilar och klarar mig varje gång, innebär det att jag ska cykla fortsättningsvis för att det kommer hända i verkligheten?

Johan Huibers i Holland drömde en mardröm 1992 där han såg att hela hans land skulle översvämmas, det var då han fick sin idé att bygga sig en "Noaks ark" så han var förberedd när dagen skulle komma. Idag är det mest en kul grej och hobby. Snart öppnar han "grindarna" till båten där allmänheten kan komma och titta för en liten summa.

Den gigantiska båten är 150 meter lång, 25 meter bred och 15 meter hög och han har försökt att göra den så lik den "riktiga" Noaks ark som finns i bibeln som möjligt.

Han vill med idén visa folket att det finns en bibel...jaha, men det vet vi väl? Sen att vi alla har olika åsikter om den där boken hör ju inte hit. Jag hoppas att det blir en hit i alla fall.

Själv ska jag nog bygga mig en krocksäker bil.





Kommentarer
Postat av: Martina

Hade vore roligare om han sjösatte den också. :-)

2011-06-24 @ 19:56:07
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

GLAD MIDSOMMAR FINA DU!! Hoppas att din midsommar är underbar.

Många STORA kramar

2011-06-24 @ 23:03:54
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback