Iza har tagit sitt första sommarbad

Båda mina katter hårar massor men mest Iza. Idag tog jag henne i badkaret och stängde dörren. Hon stod där, tittade på mig några gånger som att det var mest synd om henne i hela världen. Hon pep, hon pep mer och sen skulle hon hoppa över kanten, tog tag i min tröja och nu är det 4 stora hål i den. Tur att man tog på sig en t-shirt som jag ändå aldrig använder ute, jag visste ungefär vad som komma skulle liksom.

Jag kammade, jag berömde henne, hon pep och förbannade mig och kallade mig både det ena och det andra men jag gav mig inte. När jag var klar var det som hon tappat hela sin päls.

Hon har nu att göra hela kvällen och natten och förhoppningsvis har hon blivit lite svalare.

Jag sa till henne att posera det finaste hon kunde, och SOM hon gjorde det sen!



Imorgon är det Noggers tur. Ska bara invagga henne i falsk förhoppning att få slippa först. Sune=Smart.



Kommentarer
Postat av: jennyduvet

Imorrn när du vaknar, har du ingen sovrumsdörr kvar..mer än pinnved, o bredvid den högen sitter Iza me tassarna i kors..tittar på dej me ett galet leende, o väser: Det där gör du la inte om! ;¤}

2011-06-09 @ 00:34:08
Postat av: Emmelist

hehehehe alltid lika roligt att bada katter :P

2011-06-09 @ 00:44:03
URL: http://www.emmelist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback