Ja varför inte

När jag läste artikeln om kärnkraftverket i Fukushima så tänkte jag först, men din dumme jävel men sen tänkte jag om. Yasuteru Yamada är 72 år, pensionär och vill offra sig själv att gå in i kärnkraftverket för att stabilisera det istället för unga som har hela livet framför sig. Om Yasuteru får strålning i sig så tar det upp till 30 år att uveckla cancer och då är ju han död antagligen så varför inte. Nu vill han ha med 200 stycken i sin egen ålder för att hjälpa till. Det är en fin tanke som jag hoppas går igenom. Tänker jag fel eller? Hur tänker du?






Kommentarer
Postat av: Martina

Det var verkligen storsint av honom! Helt rätt gjort. Har man levt sitt liv "nästan" färdigt så är detta ju det ultimata sättet att offra sig på.

Hoppas han får medalj och säkrad BRA inkomst resten av livet!

2011-06-02 @ 09:19:49
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Karin

En mycket klok man, och en väldigt fin tanke!

Hoppas han får sin vilja igenom!

2011-06-02 @ 10:20:21
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Fröken Frodig

Ah, vilken stark och klok man!

2011-06-02 @ 12:40:14
Postat av: unkipunki

Klokt tänkt och erhört modigt av honom.

2011-06-02 @ 18:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback