Praktik/sysselsättning

Jag har nyss varit och träffat SnyggBirgitta och en samordnare från Samhall. Eftersom det gått så trögt för oss att hitta praktik för mig så får det bli Samhall. När man hör Samhall, eller när JAG hört Samhall förut så har jag sett "såna där" framför mig. Det är inte "såna där" enbart utan i modern tid så har det utvecklats otroligt. Det är väldigt många långtidsarbetslösa och vi med funktionshinder, ja precis, jag har ju tre stycken så jag får räkna mig till dessa.

Visste ni att Samhall faktiskt är Sveriges tredje största städföretag? Det har växt kopiöst under åren.

På måndag är det jag som ska träffa personalchefen för park och fastighetsskötsel och på tisdag ska jag stå redo att visa vad jag kan och inte. Det som är så skönt med Samhall är ju att man inte behöver ha krav på sig, man jobbar på i sin egen takt och man är inte ensam, man är fler om samma sak. Det "Sture" inte kan det tar "Lennart", imorgon kan det vara "Lennart" som inte kan och då tar "Knut-Arne" över den dan. Underbart att få komma ut, få jobbarkompisar, rutiner och få känna att man är behövd.

Hur det blir med anställning vet ingen i dagens läge, jag ska vara där i minst 3 månader, sen kanske jag kan slussas ut i arbetslivet om det inte blir något fast på Samhall.

Det finns fördomar, jag länkar till företaget så kanske några av era fördomar försvinner.

Äntligen händer det nåt!



Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt för dig att få komma ut. Vet ju själv att man inte mår gott av att inget göra.

Så jag är sketans glad för din skull =)

2011-06-21 @ 12:56:28
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Åsa

Grattis o Lycka till! :)

2011-06-21 @ 17:39:31
Postat av: Sune...the girl

Svar till Åsa: Tack så mycket gumman :)

2011-06-21 @ 20:15:21
Postat av: airaM

Fan, vad gött! Detta förtjänar du verkligen!



(Men bara så du vet, så är du visst "en sån". Lite i alla fall. Höhö.)

2011-06-22 @ 20:32:54
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg
Postat av: Anonym

2011-06-22 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback