Så sjukt!

Än en gång är jag glad över att bo i Sverige där båda könen är lika mycket värda. Här spelar det ingen roll för dom flesta av oss får för kön på våra barn, vi blir lika glada för vad det än blir.

I Indien görs flickor om till pojkar för 20 000kr. Själva hävdar dom att operationerna enbart görs på barn vars inre och yttre organ inte stämmer överens.

Detta är barn som inte har en egen önskan och detta är också barn som då blir infertila som män, deras rätt att bli pappor/mammor försvinner.

Men om nu sju läkare i en och samma stad (Indore) har opererat mellan 200-300 barn var så måste det vara förjävla vanligt att barn har könsorgan som inte stämmer överens, det där köper inte jag! Om man bara vill ha pojkar så minskar också antal barn i landet, det kanske är bra men just att barnen inte får bestämma själva är ju förjävligt. Dom blir totalt överkörda.

Idioti anser jag!




Kommentarer
Postat av: Martina

Ja usch, jag läste också det där och fick ilsketårar i ögonen. Idioter!

2011-06-27 @ 20:19:57
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback