Skaffa spionprogram vet ja!

Vill man se vem som snott ens dator så kan man installera ett spionprogram i sin dator, hur vet jag inte men det gjorde i alla fall en datorägare och kunde i lugn och ro se på när tjuven surfade på datorn och ägaren hade en fjärrkontroll där han kunde ta kort lite överallt där datorn var. Programmet registrerar på vilken adress tjuven befinner sig och sen går man till polisen, ja om dom har tid att hjälpa till vill säga.

Har du själv tid kan du sitta där och tycka det är spännande, poppa popcorn också, men sätt inte dom i halsen om det visar sig att tjuven handtrallar, det är ju mindre kul eller hur?! Precis!

Joshua Kaufman i Oakland, USA startade en blogg, la ut bilderna på den och sen tog det skruv för dom icke hjälpsamma poliserna.

Så har ni tänkt att sno en bärbar dator så kan ni lägga dom tankarna på hyllan för det kan finnas spionprogram. Och vem vill hamna bakom galler? Inte jag!



Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaaha!!!!

Ett lite annorlunda sätt att använda spionprogrammet.

De flesta installerar det väl i sin partners dator för att se var den surfar, men det här var ju sååå mycket bättre.

2011-06-02 @ 10:17:50
URL: http://karin.hermansro.se
Postat av: Edi

Kanske är det på sin plats att säga vad programmet heter ! Jag länkar.



Själv har jag ibland känt osäkerhet och tex skruvat webcamen åt höger på min (ickestulna !) stationära dator. Man ska aldrig utesluta virus och spioneri - så det har aldrig känts privat att ha camen inkopplad.



I övrigt har jag själv lekt med spionprogram på 90-talet. Askul !

2011-06-02 @ 11:20:17
URL: http://hiddenapp.com/
Postat av: Sune...the girl

Svar till Edi: Åh tack! Näe jag använder väldigt sällan min cam, oftast bara om jag känner för att ta ett kort på mig själv, använder den aldrig på tex MSN, men detta var ju klockrent att just den ägaren hade spionprogram nu när datorn blev snodd haha.

2011-06-02 @ 11:26:44
Postat av: Ahana

Hahaha.... Vilken skön historia! :D Helt klart värd att dela med sig! =)

2011-06-02 @ 16:09:10
URL: http://ahana.uddenfeldt.net/?p=95
Postat av: unkipunki

Hämnden är ljuuuuuuuuv :)

2011-06-02 @ 18:59:16
Postat av: Clockwork

Vad finns det för program som man ska använda om man vill göra så här? Vilket borde man använda?

2011-06-02 @ 21:22:54
URL: http://mmanytt.se
Postat av: Stuxnet

Läs kommentaren:



"Jag betackar mig för den (I dag 03:37)"

http://www.sviv.se/index.php/phorum/action/view/cmd/read.f/f/1/t/50311/i/50311

2011-09-11 @ 12:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback